Problemen met de Volvo ID

Veelvoorkomende problemen met Volvo ID, inclusief de oplossingen, vindt u hier.

Mocht u geen oplossing vinden voor uw probleem, neem dan contact op met Volvo Support of uw plaatselijke Volvo-dealer.

Geen bevestiging bij registratie van een nieuw account

Mocht u geen bevestiging hebben ontvangen bij het registreren van een nieuw account, controleer dan of u een geldig e-mailadres hebt gebruikt. Controleer ook of het bericht in het spamfilter terecht is gekomen. Probeer uw account opnieuw te registreren.

Inlogproblemen na het aanmaken van een nieuw account

Het komt soms voor dat het proces iets vertraagd verloopt. Mocht dit het geval zijn, dan is uw account na het aanmaken niet direct beschikbaar. Probeer het na 24 uur opnieuw. Mocht het probleem zich blijven voordoen, neem dan contact op met Volvo Support of uw plaatselijke Volvo-dealer voor hulp.

Inlogproblemen na wijziging van uw gebruikersnaam

Controleer of u een bevestiging hebt ontvangen en uw account hebt geactiveerd. Als dit is gebeurd, zou u moeten kunnen inloggen met uw nieuwe gebruikersnaam. Als u geen bevestiging hebt gekregen, dan is uw oude gebruikersnaam waarschijnlijk nog actief. Log in en wijzig uw gebruikersnaam opnieuw.

Inlogproblemen na wijziging van uw wachtwoord

Probeer in te loggen met uw oude wachtwoord. Mocht dit niet werken, probeer dan nogmaals uw wachtwoord te resetten.

Uw gebruikersnaam vergeten

Als u bent ingelogd op de Volvo Cars app, maar niet zeker weet welk telefoonnummer1 of e-mailadres u hebt geregistreerd voor uw Volvo ID:

Ga naar het tabblad Px-2037-VOC app icon Profile.
Kies Accountbeheer.

Het telefoonnummer1 of e-mailadres wordt getoond.

Als u niet bent ingelogd op de Volvo Cars app:

Maak een nieuwe Volvo ID aan.

Log in met uw nieuwe Volvo ID in de Volvo Cars app en koppel deze met uw auto.

Wachtwoord vergeten

Om uw wachtwoord te resetten in de Volvo Cars app:
Open de Volvo Cars app.
Kies Inloggen.
Druk op Wachtwoord vergeten en volg de aanwijzingen.

U kunt uw wachtwoord ook resetten via volvoid.eu.volvocars.com/Account.

Uw Volvo ID ontgrendelen

Na vijf mislukte inlogpogingen op de Volvo Cars app wordt uw account gedurende 15 minuten vergrendeld. U kunt uw account ontgrendelen door uw wachtwoord te resetten of door het na 15 minuten opnieuw te proberen.

Nieuwe contactgegevens

 N.b.

Als u eerder een Volvo ID gekoppeld aan een telefoonnummer hebt aangemaakt, kunt u dat telefoonnummer niet wijzigen. U kunt dit wel in een e-mailadres veranderen.

Als u nog toegang hebt tot het telefoonnummer of het e-mailadres dat aan uw Volvo ID is gekoppeld, verander uw gebruikersnaam.

Als u geen toegang hebt tot het telefoonnummer of het e-mailadres dat aan uw Volvo ID is gekoppeld, moet u een nieuwe Volvo ID aanmaken.

Verhuizing naar een ander land

Een account wordt altijd geregistreerd voor een bepaald land en kan niet worden meegenomen. Als u hetzelfde e-mailadres wilt gebruiken, verwijder dan uw huidige account en maak vervolgens een nieuwe aan. Let erop dat u tijdens het registreren het juiste land selecteert.

  1. 1 Dit is van toepassing op gebruikers die al een Volvo ID met telefoonnummer hebt aangemaakt. Volvo ID's kunnen nu alleen nog maar met een e-mailadres worden aangemaakt.