GOED GEORGANISEERD ZODAT U TIJD WINT.

AFTER SALES SERVICE


Om zijn fleetklanten te ondersteunen en zijn B2B-relaties dynamischer te maken biedt de concessie Volvo Malcorps Motors meerdere specifieke diensten aan waarmee bedrijven tijd winnen. Naast de Volvo Personal Service biedt de concessie ook de Office Service aan, waarbij hun teams uw voertuigen op kantoor komen oppikken en weer afzetten.

AFTER SALES SERVICE

GOED GEORGANISEERD ZODAT U TIJD WINT.

Om zijn fleetklanten te ondersteunen en zijn B2B-relaties dynamischer te maken biedt de concessie Volvo Malcorps Motors meerdere specifieke diensten aan waarmee bedrijven tijd winnen. Naast de Volvo Personal Service biedt de concessie ook de Office Service aan, waarbij de teams uw voertuigen op kantoor komen oppikken en weer afzetten.

Malcorps Motors Motors, al twee decennia een onderdeel van Ginion Group, maakt een scherpe bocht naar de B2B door zijn relaties met fleetklanten nieuw leven in te blazen. Dankzij de nieuwe politiek Volvo Personal Service wil de concessie een vertrouwensrelatie opbouwen tussen bestuurders en het technische team.

Nadat Volvo had ingezien dat de receptie soms belangrijke informatie wegfiltert, heeft het beslist om de klant rechtstreeks in contact te brengen met het team dat aan de auto werkt. Elke technieker ontvangt niet enkel de klant en de wagen, maar heeft voortaan ook een smartphone en een persoonlijk mailadres voor een direct contact met de klant. In de mate van het mogelijke krijgt elke klant zijn vaste persoonlijke technieker toegewezen, bezoek na bezoek en jaar na jaar.

Volvo Malcorps Motors stelt ook zijn nieuwe Office Service voor. Daarmee kan elke werknemer op kantoor of thuis blijven werken terwijl de teams van de concessie de wagen komen halen voor een onderhoud en nadien weer komen afzetten. Omdat Volvo Malcorps de immobilisatie van voertuigen zoveel mogelijk wil beperken, maakt het er een erezaak van om alle noodzakelijke tussenkomsten in één enkel bezoek samen te brengen.

“Onze teams komen uw wagen ophalen en brengen hem naar kantoor terug zodat u kan blijven doorwerken”, vertelt Olivier Masson, Verantwoordelijke voor de Dienst Na Verkoop.

Het onthaal van klanten is verbeterd voor een meer gezellige en professionele ervaring. Voortaan is het Workshop Support-team trouwens volledig vrouwelijk, met Julie en Anne die de klanten ontvangen bij de technische receptie. Dat gegeven is zo zeldzaam in de autosector dat het gerust onder de aandacht mag worden gebracht.

ART3_SAVnom