VOLVO PERSONAL SERVICE


Een wereldprimeur op het gebied van auto-onderhoud

Als eerste binnen de automobielbranche introduceert Volvo een geheel nieuwe aanpak op het gebied van onderhoud en reparatie in de werkplaats.
Het resultaat is een betere en effectievere dienstverlening aan werkplaatsbezoekers.
 

Zweedse ondernemers en pioniers als IKEA, Skype en Spotify bedachten tal van innovaties en 'game-changers'. Volvo Cars voegt daar nu een compleet nieuwe aanpak van auto-onderhoud aan toe, waar de werkwijze sinds de jaren '50 van de vorige eeuw nauwelijks veranderd is.
 
Volvo's nieuwe concept ‘Volvo Personal Service' is gebaseerd op lean-methoden, die in moderne productiebedrijven vaak worden gehanteerd om de efficiëntie te verbeteren en fouten in werkprocessen weg te werken.  Door de oude werkmethodes naar het verleden te verwijzen, streeft Volvo ernaar een nieuwe onderhoudsaanpak in het leven te roepen die persoonlijk en doeltreffend is, en net zozeer voor klanten als voor hun wagen geldt. Dankzij de nieuwe werkwijze kunnen werkplaatsen de doorlooptijden meer dan halveren, wat bovendien tevredener klanten oplevert.
 
In plaats van één technicus per wagen, werken meerdere technici samen in teamverband aan de auto – zoals bij een Formule 1-pitstop. Op die manier verlopen werkzaamheden efficiënter en gebeuren ze van de eerste keer goed, dankzij gewaarborgde procedures en kwaliteitscontroles. Alle klanten krijgen bovendien een persoonlijke servicetechnicus die alles voor hen en hun wagen(s) regelt.
 
Omdat de meeste taken nu in korte tijd te voltooien zijn, kunnen klanten intussen in de lounge plaatsnemen en zichzelf zo extra reistijd van en naar de werkplaats besparen. Ze kunnen de wachttijd naar believen besteden door in de comfortabele klantenlounge ontspannen een tijdschrift te lezen terwijl ze genieten van een authentieke Zweedse 'fika' in de vorm van een heerlijk kopje koffie met typisch Zweedse kaneelbroodjes of andere zoete lekkernijen. Door in te loggen op het gratis wifi-netwerk kunnen klanten online surfen met hun laptop of tablet. Natuurlijk zijn ze ook welkom om een kijkje te nemen in de showroom, een testrit te maken met een van de nieuwe modellen of hun ervaringen met hun auto te delen.

VOLVO PERSONAL SERVICE 3