Groep Rutten bestaat 50 jaar!


... en dat willen we samen met jullie vieren.

 

We gaan de komende maanden tal van acties en events organiseren om onze klanten in de bloemetjes te zetten. Want zonder onze trouwe klanten, konden we dit mooie jubileum natuurlijk niet vieren. Er gaan leuke prijzen te winnen zijn, zoals: 

- een tankkaart t.w.v. 25 euro 
- leuke gadgets
- accessoires voor op je Volvo 
- een gratis onderhoud
- ... 

Houd ons dus zeker in de gaten op volgende kanalen: 
Facebook 
Instagram
LinkedIn

 

50 jaar Rutten

Feest met ons mee!

 

We overlopen het mooie traject dat het familiebedrijf de voorbije jaren heeft afgelegd. 

In 1973 richt Gust Rutten een multi-brand garage op in Paal. Twintig jaar later, in 1993 treden Dirk Rutten (de zoon van Gust) en zijn vrouw Mady Smets in dienst. In 1998 verhuist de garage van Paal naar Houthalen-Helchteren. Tien jaar later nemen ze ook een garage in Diest over.

In 2012 gaan de twee schoonzoons van Dirk, Kevin Van Ryckeghem en Roel Gijbels bij de zaak aan de slag. Twee jaar later, in 2014, neemt Kevin de leiding van Volvo Diest op zich.

In 2015 vindt de bouw van een nieuwe moderne garage in Hechtel-Eksel plaats. Niet zo maar een garage, maar de eerste energieneutrale garage in West-Europa. In 2018 is de opening van de nieuwe vestiging in Diest, ook volledig energieneutraal. Duurzaam ondernemen is duidelijk niet zo maar een loze belofte bij Groep Rutten.

In 2022 nemen de twee schoonzonen van Dirk een prominente rol in binnen het bedrijf. Roel neemt de leiding over het customer service departement en Kevin wordt managing director. Dat deze nieuwe generatie heel wat in petto heeft voor het bedrijf, blijkt meteen met de overname van de drie vestigingen van Groep Van Houdt. “De kwaliteit en de liefde voor de klant die we in Diest en Hechtel-Eksel elke dag uitdragen, willen we nu ook doortrekken in Geel, Herentals en Turnhout”, aldus Kevin Van Ryckeghem.

Digitalisering en schaalvergroting zijn alom aanwezig in de autosector, waardoor het gevaar ontstaat dat klanten een minder persoonlijke service aangeboden krijgen en dat kwantiteit primeert boven kwaliteit. “Net daarom vinden we het belangrijk dat we alles op onze eigen warme manier blijven doen. Van de manier waarop we met onze klanten en werknemers omgaan, onze infrastructuur, tot de kleinste aankopen, zoals de koekjes voor bij de koffie”, stelt hij.

“Naar aanleiding van ons jubileumjaar gaan we onze klanten nog eens extra in de bloemetjes zetten, van leuke acties en wedstrijden tot het breken van records", aldus Kevin.