Contact


Hebt u vragen? Kom langs of contacteer ons via onderstaande gegevens.
We helpen u graag op weg.

 
 

COVID-19 MAATREGELEN

 

In het kader van de tijdelijke veiligheidsaanpassingen die belangrijk zijn om uw bezoek in Covid-19 tijden goed te kunnen leiden, bundelen wij hier de antwoorden op de meest essentiële en vaak gestelde vragen door onze klanten. 

We maken een onderscheid tussen:

- werkplaatsbezoek (naverkoop),
- bezoek aan de showroom (verkoop) en
- aflevering nieuwe wagen.

 

Vaak gestelde vragen (FAQ)

 

Werkplaatsbezoek

  • Ik heb reeds een webformulier voor een werkplaatsbezoek ingevuld.  Wat nu?
    • Dan hoeft u niets te doen!  U zal worden opgebeld.
       
  • Vanaf wanneer kan ik een werkplaatsbezoek (onderhoud, herstelling, carrosseriewerk, winterwielenwissel, nazicht keuring, ...) inplannen?
    • Bent u particulier?  Dan kan dit vanaf maandag 11 mei 2020. 
    • Bent u een bestuurder van een bedrijfswagen? Dan kan dit vanaf maandag 4 mei 2020.
       
  • Kan ik mijn wagen na sluitingsuur nog binnenbrengen?
    • Ja, dat kan.  Uw sleutel kan 24/24 veilig in onze sleutelsafe achtergelaten worden.  Informeer tijdens het maken van de afspraak waar deze safe bevindt.
       
  • Kan ik cash betalen?
    • Nee, alle werkplaatsbezoeken dienen elektronisch en op het moment van ophaling betaald te worden.
       
  • Kan ik zonder afspraak binnen?
    • Nee, enkel op afspraak mogen wij u binnenlaten!
       
  • Kan ik tijdens het werkplaatsbezoek in het filiaal wachten?
    • Omwille van alle maatregelen is de doorlooptijd van alle herstellingen langer en raden wij het wachten tijdens het werkplaatsbezoek sterk af.  De wachtruimte kan ifv physical distancing mogelijk afgesloten of beperkt toegankelijk zijn. Ook kan er geen gebruik gemaakt worden van onze faciliteiten.
       
  • Wordt mijn wagen gedesinfecteerd?
    • Wij desinfecteren alle contactzones van uw wagen en sleutel (verwijder sleutelhanger) zowel na het binnenbrengen als voor het terugbezorgen.  Lever daarom uw wagen proper en vrij van persoonlijke zaken af.
       
  • Voorziet Scancar nog extra hygiënische maatregelen in mijn wagen?
    • Ja, er worden hoezen voor het stuurwiel, de zetel, de versnellingshendel en de handrem aangebracht.  Deze worden verwijderd net voor ontvangst. Zo blijft uw wagen hygiënisch én proper!
       
  • Moet ik betalen voor het desinfecteren en de extra hygiënische maatregelen in mijn wagen?
    • Ja, hiervoor rekenen we een forfaitaire bijdrage van 15 euro + btw aan.
       
  • Kan ik vrij een Scancar filiaal binnenstappen?
    • Nee, tot nader bericht werken we enkel op afspraak.
       
  • Kan ik nog altijd een huurwagen reserveren?
    • Ja zeker! Bovendien ontsmetten wij alle huurwagens voor en na gebruik.
       
  • Zijn er plexiglazen schermen voorzien?
    • Ja, op alle plaatsen waar de 1,5 meter afstand niet kan gegarandeerd worden, voorzien wij plexiglas.
       
  • Moet ik een mondmasker dragen?
    • Nee, maar u mag altijd een eigen mondmasker dragen.
       
  • Zijn handschoenen en alcoholische handgel beschikbaar?
    • Ja

       

Bezoek aan de showroom

  • Vanaf wanneer kan ik de showroom bezoeken?    
    • Vanaf maandag 4 mei hervat het sales team de activiteiten. Zij zijn telefonisch en via email bereikbaar.  De showroom opent opnieuw de deuren op maandag 11 mei 2020.
       
  • Kan ik een testrit plannen?
    • Ja, dat kan na afspraak vanaf  11 mei 2020.  Contacteer uw verkoper of boek HIER online.
       
  • Wordt mijn testritwagen gedesinfecteerd?
    • Ja, wij desinfecteren alle contactzones van de testwagen en sleutel.
       
  • Kan ik ook online een offerte aanvragen?
    • Zeker, vandaag is dat de snelste en veiligste manier.  Bekijk onze AANBIEDINGEN en vraag uw offerte op maat aan.
       
  • Zijn de openingsuren van de showroom gewijzigd?
    • Vanaf 11 mei zijn we terug open van 8u30 tot 18u30.
       
  • Is de showroom zaterdag open?
    • Vanaf 11 mei zijn we zaterdag open van 9u30 tot 17u30.
       
  • Welke hygiënemaatregelen moet ik nemen bij een bezoek aan de showroom?
    • Geen, wij voorzien handgels, handschoenen en plexischermen in de verkoopruimten.  Wij garanderen minstens 1,5m physical distancing.

 

Aflevering nieuwe wagen

  • Vanaf wanneer kan ik mijn nieuwe Volvo ophalen?
    • Wagens die bij ons binnen zijn en waarvan het dossier volledig is, kunnen wij aan professionelen leveren vanaf dinsdag 5 mei 2020 en aan particulieren vanaf maandag 11 mei 2020.
       
  • Kan ik mijn nieuwe wagen afhalen zonder afspraak?
    • Een aflevering is en blijft enkel mogelijk na het maken van een afspraak.  Zodra de wagen binnen is, nemen wij contact met u op.
       
  • Hoe verloopt de afleverprocedure?
    • Deze is aangepast conform de richtlijnen van toepassing in tijden van Covid-19. De aflevering is beperkt tot +/- 20 à 25 minuten.  Wij bereiden een virtuele levering voor.  Op de dag van aflevering beperken we ons tot de uitleg van de basishandelingen.
       
  • Hoe kan ik mij het best voorbereiden op de afleverprocedure?
    • Hier zijn verschillende mogelijkheden.  Wij raden volgende zeker aan:
      • Installeer en bekijk de ‘Volvo Manual’ app op uw smartphone.
      • Surf naar Volvo SUPPORT website voor de handleiding, quick guide,.. en veel meer.
      • Bekijk de 7 INSTRUCTIEFILMPJES en vertrek veilig vanuit de showroom!
         
  • Moet ik nog altijd een VolvoID aanmaken?
    • Ja, dat blijft onveranderd.  Met de VolvoID activeert u de Volvo On Call (VOC) app.  Maak HIER uw VolvoID aan.
       
  • Kan ik rekenen op extra uitleg na de aflevering?
    • Zeer zeker!  Na onderling overleg plant u samen met de verkoper een vervolgafspraak in.  Wij vragen een ‘wish list’ op te stellen die als leidraad dient tijdens het follow-up gesprek.

 

Uw begrip voor de mogelijke ongemakken die deze beschermingsmaatregelen met zich meebrengen wordt ten zeerste geapprecieerd.

Ontsmet regelmatig uw handen. Houd steeds 1.5 m afstand.  Breng uw eigen balpen mee. Kom niet langs als u zich ziek voelt.

Laten we elkaar helpen dit virus te bestrijden.  #staysafe

Gegevens

Scancar

Mechelsesteenweg 258
2500 Lier
Ond. Nr. 0425.149.614
 
Algemeen
 
Onderhoud en reparatie
 

Openingsuren

Showroom

  • Ma. 10:00 - 18:30
  • Di. 10:00 - 18:30
  • Woe. 10:00 - 18:30
  • Do. 10:00 - 18:30
  • Vr. 10:00 - 18:30
  • Za. 09:30 - 17:30
  • Zo. Gesloten

Herstellingen & Service

  • Ma. 08:00 - 18:00
  • Di. 08:00 - 18:00
  • Woe. 08:00 - 18:00
  • Do. 08:00 - 18:00
  • Vr. 08:00 - 17:30
  • Za. Gesloten
  • Zo. Gesloten