Corona vragen en antwoorden


Ontdek hieronder de meest gestelde vragen en antwoorden over onze werking tijdens de corona crisis periode. Aarzel niet om ons te contacteren indien vragen of info nodig !

 

Kan ik nog terecht voor een herstelling aan mijn Volvo ?

Een beperkt team is beschikbaar voor diagnoses, herstellingen en andere dringende services. Vanaf 15 april kan u hiervoor ook opnieuw in onze vestiging in Dendermonde terecht. 

Vanaf 4 mei schakelen wij een tandje bij om de instroom aan werk de baas te kunnen en om geen achterstand te hebben van zodra we opnieuw volop aan de slag kunnen. 

Om organisatorische redenen vragen wij om steeds vooraf contact met ons te nemen zodat we de nodige praktische afspraken kunnen maken.

Belangrijk is:

  • Wij werken momenteel niet volgens het principe ‘wachten op het werk’. Auto’s dienen vooraf aanwezig te zijn en vaste check out tijden kunnen niet gegarandeerd worden.
  • Werken aan het interieur worden enkel uitgevoerd na grondige ontsmetting.
  • Huurwagens zijn momenteel enkel mogelijk voor mensen met prioritair gebruik van hun wagen.

CONTACTEER ONS VOOR SERVICE VRAGEN 

 

Mijn auto heeft onderhoud nodig. Is dit dringend ?

Zie ook de volgende vraag.

Het periodieke onderhoud is preventief. Indien echter u het interval voor het volgende onderhoud met meer dan 1.500 kilometers of 3 maand zou overschrijden dan vragen wij u om met ons contact te nemen.

CONTACTEER ONS VOOR SERVICE VRAGEN

 

Kan ik nog terecht voor een onderhoud ?

In de huidige fase kunnen en mogen wij enkel dringende herstellingen doen. Indien het gebrek aan onderhoud een impact kan hebben op de beschikbaarheid van uw wagen of indien u werkt in de sector van de zorg en overheid maken wij graag een uitzondering.

Vanaf 11 mei (onder voorbehoud) kunnen wij terug volop aan de slag gaan. Echter we zullen de maand mei in eerste instantie gebruiken om alle eerder geschrapte afspraken te herboeken. Voor nieuwe afspraken vragen wij om uw begrip en geduld gezien de wachtlijst. 

U kan uw vraag tot service alvast doorgeven aan ons zodat wij dit mee opnemen in de lijst van nog te behandelen zaken. 

CONTACTEER ONS VOOR SERVICE VRAGEN

 

Kan ik nog terecht voor nieuwe banden of het wisselen van winter met zomerwielen ?

Gezien dit gaat om uw veiligheid en behoort tot de dringende zaken kan u hiervoor steeds bij ons terecht, op afspraak.

CONTACTEER ONS VOOR SERVICE VRAGEN

 

Mijn wagen moet naar de keuring.

Wagens die een eerste keer naar de keuring moeten of die naar de periodieke herkeuring moeten krijgen 4 maand verlenging, mits de vervaldatum (limiet aanbieden eerste keuring of einddatum geldigheid huidig keuringsbewijs) recenter is dan 13 maart.

De periode van 4 maand start pas bij het opheffen van de noodmaatregelen. Dit is dus niet dringend. 

Indien echter uw wagen een herkeuring nodig heeft wegens een gebrek vragen wij om met ons contact te nemen.
Ook keuringen voor herinschrijving zijn mogelijk. 

 

CONTACTEER ONS VOOR SERVICE VRAGEN

 

Ik had al een afspraak geboekt. Wat gaat daarmee gebeuren ?

Alle afspraken tussen 18/3 en 3/5 zijn geannuleerd. De plotse verplichting om onze activiteiten af te bouwen met de beperking tot dringende herstellingen en de ongerustheid bij ons personeel hebben ons hiertoe verplicht.

Indien u een dringend probleem heeft neem dan zeker contact met ons op en dan helpen wij u verder.

Vanaf 29 april zullen wij geleidelijk aan de klanten met geschrapte afspraken contacteren om deze terug in te plannen.
We zullen dit doen in volgorde van creatie zodat de 'oudste' afspraak eerst komt.
In een eerste fase zal het wachten op het werk nog niet mogelijk zijn en kunnen huurwagens enkel als u een professionele klant bent.
Vanaf 25 mei is ook wachten op het werk mogelijk.

Dit steeds voor de niet dringende zaken. Voor dringende zaken kunnen wij anders afspreken. 

CONTACTEER ONS VOOR SERVICE VRAGEN

 

Kan u mij verder helpen met product info, offertes, allerlei vragen rond werking van mijn Volvo ?

Ons sales team is voorzien van alle tools en informatie om u vanaf afstand verder te helpen. Bezorg ons uw vraag of wens en wij laten iemand met u contact nemen.

Vanaf 11 mei zijn wij normaal terug open en beschikbaar, welliswaar met respect voor de veiligheidsprocedurs.

CONTACTEER ONS VOOR MEER INFO

 

Kan ik nog een wagen bestellen ?

Indien u dit wenst te doen zonder fysiek langs te komen kan dit. Bestelbons kunnen via e mail uitgewisseld worden. Wel is het zo dat wij momenteel qua levertermijn indicatief moeten blijven gezien de situatie in de fabrieken.

Vanaf 11 mei hopen wij terug met u te kunnen afspreken hiervoor.

CONTACTEER ONS VOOR MEER INFO

 

Kan ik nog een tweedehands wagen kopen ?

U vindt ons compleet aanbod terug op onze website.

Een deel van het aanbod is te bekijken op onze Selekt drive in parking in Sint-Niklaas die steeds te bezoeken is.

Bij interesse en vragen rond een wagen kan u verder contact met ons nemen. Wij kunnen een wagen voor u reserveren of u kan deze kopen. 
Voor een testrit of presentatie van de wagen heeft u volgende opties:

- U kan steeds afspreken om de wagen te bekijken op onze parking
- Een testrit kan ofwel bij u thuis ofwel vanaf 11 mei
- Voor het vastleggen van een verkoop kunnen wij ook vanop afstand werken.

CONTACTEER ONS VOOR MEER INFO

 

Kan ik nog onderdelen of accessoires bestellen ?

U kan steeds bestellingen doorgeven of met ons contact nemen hiervoor.

Gezien de beperkte levermogelijkheden waar wij mee geconfronteerd worden vragen wij u deze pas af te halen na een seintje van ons.

CONTACTEER ONS VOOR EEN BESTELLING

 

Kan ik nog een huurwagen boeken ?

Momenteen zijn huurwagens enkel mogelijk voor professionele gebruikers of mensen actief in de zorg sector of andere essentiële sectoren.

 

Wat als mijn wagen in panne staat ?

U kan nog steeds een beroep doen op Volvo Car Assistance via het nummer 0800 15475 of via de Volvo on Call knop in uw Volvo (indien aanwezig) of via de Volvo on Call app op uw smartphone.

Zij zullen u ter plaatse komen helpen. Indien een herstelling ter plaatse niet mogelijk is dan zullen zij uw wagen afslepen naar een af te spreken bestemming.

Is uw wagen dringend te herstellen, dan vraagt u om uw wagen naar onze garage te brengen.

Is het herstellen van uw wagen niet dringend dan kan u alternatief en uitzonderlijk ook vragen om uw wagen te transporteren naar uw thuis of een parking op uw werk. Later zal er dan een tweede transport georganiseerd worden om uw wagen naar de garage te brengen.

Indien u via Volvo Car Assistance een vervangwagen krijgt hou er dan rekening mee dat de gebruiksperiode beperkt is en niet kan verlengd worden.

Wanneer heeft u recht op deze gratis bijstand ?

  • Uw Volvo is jonger dan 36 maand oud
    OF
  • Uw Volvo is de laatste 12 maand langs geweest voor een Volvo onderhoudsbeurt

 

Wat als er op mijn Volvo een terugroepactie dient te gebeuren ?

Terugroep acties zijn niet allemaal even dringend, afhankelijk van de aard van de actie en het gebruik van uw wagen.

Wij adviseren met ons contact te nemen om dit in te schatten.

CONTACTEER ONS VOOR SERVICE VRAGEN

 

Hoe dien ik mijn wagen binnen te brengen ?

  • Zorg voor een proper interieur. Wij zullen bepaalde oppervlakten behandelen met een ontsmettend product maar dit is pas effectief als dit kan toegepast worden op een zuivere omgeving.
  • Onze service desk is open op weekdagen van 8 tot 12 en van 13 tot 17u30. Wij vragen u respect voor de afstand met andere personen.
  • Buiten de openingsuren kan u uw sleutel steeds droppen in de sleutelbox.

 

Kan mijn reeds bestelde Volvo nog geleverd worden ?

Indien uw wagen bij ons binnen staat dan zullen wij u contacteren.

In principe kunnen wij wagens afleveren doch geen uitleg organiseren. Weet echter dat er enkele hinderpalen zijn zoals de keuring maar ook leasing maatschappijen die geen wagens inschrijven.

Indien uw wagen op komst is, dan dient u even geduld te oefenen. De Volvo logistieke keten werkt nu niet waardoor wagens niet kunnen getransporteerd worden.

 

Wat is de impact op de Volvo die ik in bestelling heb ?

Momenteel kunnen wij hier weinig informatie over geven. Pas na heropstart van de fabrieken zal er een aangepaste productieplanning zichtbaar zijn.

De huidige toestand is als overmacht te beschouwen. Het niet naleven en wijzigen van levertermijnen als gevolg van deze overmacht situatie kan dus geenszins aanleiding geven tot een ontbinding of een schadevergoeding.